۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۶۲۶۳۶۸
امام جمعه موقت بیرجند:

لزوم وحدت بین مسلمانان | دولتمردان تن به دیپلماسی التماسی ندهند

لزوم وحدت بین مسلمانان | دولتمردان تن به دیپلماسی التماسی ندهند
امام جمعه موقت بیرجند گفت: گام‌های دولت برای کاهش تعهدات برجامی دیرهنگام بوده اما باز هم از دولت حمایت می‌کنیم و دولتمردان تن به دیپلماسی التماسی ندهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام حسین مختاری، امام جمعه موقت بیرجند ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: وحدت بین مسلمانان از ضرورت‌های اجتناب ناپذیر جامعه است و اهل تشیع و اهل تسنن باید حول محور قرآن، خدا، پیامبراکرم(ص) و اهل بیت(ع) باشند.

وی با بیان اینکه نباید تولی و تبری و عزت و محبت به اهل بیت(ع) جای خود را به هرج و مرج و دشمنی دهد، گفت: اختلاف و تفرقه یک عذاب است و عذاب تفرقه و اختلاف کمتر از عذاب زلزله و صاعقه نیست.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه امروز جهان اسلام دچار مشکل فساد و هرج مرج در تولی و تبری و حب و بغض شده است، افزود: آل سعود خود را به غلط خادم الحرمین می‌داند اما آن‌ها خائن الحرمین هستند که گاو شیرده دشمنان بوده و در منطقه ایجاد اختلاف می‌کنند.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه اتحاد در محور قرآن و خدا نباشد تفرقه ایجاد می‌شود، ادامه داد: مردم در طول تاریخ بیشتر نقش حق یا باطل در حاکمیت داشتند و هر جا که مردم در صحنه بودند پیروز شدیم.

وی تصریح کرد: مردم باید در انتخابات خود بصیرت داشته باشند و این یکی از ضرورت‌های اجتناب ناپذیر است و اصلی ترین تقابل ایران اسلامی با دشمنان موضوع دین و اسلام ناب است.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه تقابل ایران اسلامی با استکبار جهانی تقابل فرهنگی و دینی است و این تقابل بین ایران و استکبار در حد تضاد است؛ اسلام و استکبار هیچگاه با هم قابل جمع نیستند و اگر کسی ادعا کند این دو جمع می‌شوند یا جاهل یا دروغگو و یا خائن است.

حجت الاسلام مختاری اظهار کرد: دشمنان گرگ هستند که توبه گرگ نیز مرگ است و کسانی هم که در جامعه می‌گویند با دیپلماسی خنده بین انقلاب و استکبار جهانی آشتی برقرار می‌شود خائن و دروغگو هستند.

وی افزود: دشمنان به دنبال کاهش برد منطقه‌ای و دفاع موشکی ایران اسلامی هستند و می‌خواهند ملت ایران اسلامی را به سمت سکولاریسم بکشانند اما آنها آرزوی سلطه بر کشور و از بین بردن دین و دیانت را گور می‌برند.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: گام‌های دولت برای کاهش تعهدات برجامی دیرهنگام بوده اما باز هم از دولت حمایت می‌کنیم ولی نباید دولتمردان به استکبار جهانی اعتماد کنند و تن به دیپلماسی التماسی ندهند.

حجت الاسلام مختاری بیان کرد: دولتمردان با بازی برجام فریب نخورند و این بازی را تمام کنند؛ دین ایمان، شرف و استقلال ملت ایران در پرتو اعتماد به بیگانگان نیست./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات